گفتگوی خودمونی
دولت با کاهش تعرفه، واردات موتورسیکلت انژکتوری را تسهیل کند - نسخه قابل چاپ

+- گفتگوی خودمونی (http://freetalk.takbb.ir)
+-- انجمن: بخش‌‌های متفرقه Other (/forumdisplay.php?fid=27)
+--- انجمن: عمومی General (/forumdisplay.php?fid=28)
+--- موضوع: دولت با کاهش تعرفه، واردات موتورسیکلت انژکتوری را تسهیل کند (/showthread.php?tid=3482)



دولت با کاهش تعرفه، واردات موتورسیکلت انژکتوری را تسهیل کند - amanda - ۷-۱۷-۱۳۹۷ ۰۴:۵۰ عصر

اتوپارت پرس: یک عضو
هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با تاکید بر اینکه تا پیش از این
موتورسیکلت کابراتوری با حجم 125 سی‌سی وارد می‌شد، اظهار کرد: «گمرک ارزش
این مدل را بین 135 تا 150دلار درنظر داشت که برمبنای آن 10درصد از آن حقوق
و عوارض می‌گرفت. به این میزان یک 3درصد و یک 6درصد ارزش افزوده نیز اضافه
می‌شد.»

علی عرب با بیان اینکه در حال حاضر ورود انجین کاربراتوری ممنوع شده
است، به «اتوپارت پرس» گفت: «این درحالی است که ارزش انجین انژکتوری
موتورسیکلت با حجم حدود 250 سی‌سی، تقریبا دوبرابر است.»

وی با اشاره به اینکه تفاوت انجین کاربراتوری و انژکتوری از موتور
125سی‌سی تا 250 سی‌سی است، افزود: «در واقع ارزش این انجین 100درصد بیشتر
است. اما در مورد موتورهای کاربراتوری ما 10درصد تعرفه می‌پرداختیم و الان
هم که ارزش انجین 250دلار است، دولت می‌گوید همان 10درصد را بپردازید.»

به گفته عرب، باید در مورد واردات انجین انژکتوری حمایت وجود داشته باشد
که عرضه‌کننده به واردات این نوع موتورسیکلت ترغیب شود و کالایی را بیاورد
که برایش صرفه داشته باشد.

این فعال صنعت موتورسیکلت‌سازی با اشاره به اینکه کتاب جدید تعرفه تا
چند ماه دیگر تدوین خواهد شد، اعلام کرد: «پرداخت 10درصد تعرفه برای واردات
انجین انژکتوری، مبلغ قابل توجهی می‌شود که باید در لیست جدید تعرفه‌ها
تغییر کند.»

وی خاطرنشان کرد: «اشکال استقبال نکردن واردکنندگان موتورسیکلت از واردات انجین انژکتوری بالا بودن تعرفه واردات آن است که دولت باید این موضوع را مد نظر قرار دهد.»

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress