[-]
آخرین ارسالی ها
فالور اینستگرام و......
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:1 عمومی General نمایش ها:3 زمان:دیروز
آشنایی با شرکت های پیمانکاری برای ثبت
شروع کننده:kisa آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:32 زمان:دیروز
بررسی دستنبد می بند 3
شروع کننده:mr.mousa آخرین پست توسط:mr.mousa پاسخ ها:0 گوشی‌های تلفن همراه Mobile نمایش ها:21 زمان:۴-۲۶-۱۳۹۷
آموزش افزایش رایگان فالوور و لایک اینستاگرام
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:64 زمان:دیروز
افزایش فالور اینستاگرام
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:92 زمان:دیروز
افزایش ترافیک وب سایت از طربق گوگل
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:1 عمومی General نمایش ها:94 زمان:دیروز
فالور اینستگرام و......
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:1 عمومی General نمایش ها:142 زمان:دیروز
پمپ شناور
شروع کننده:mona76alizadeh آخرین پست توسط:mona76alizadeh پاسخ ها:0 خدمات Services نمایش ها:101 زمان:۴-۱۴-۱۳۹۷
رادیاتور روغن هیدرولیک
شروع کننده:mona76alizadeh آخرین پست توسط:mona76alizadeh پاسخ ها:0 خدمات Services نمایش ها:107 زمان:۴-۱۴-۱۳۹۷
کولر روغن هیدرولیک
شروع کننده:mona76alizadeh آخرین پست توسط:mona76alizadeh پاسخ ها:0 مقالات آموزشی و کاربردی learning articles نمایش ها:90 زمان:۴-۱۴-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش وی ری – توضیح irradiance map – قسمت سوم (پایانی)
نویسنده پیام
amanda آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 2,522
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۵
اعتبار: 1
ارسال: #1
آموزش وی ری – توضیح irradiance map – قسمت سوم (پایانی)
در ادامه آموزش vray به قسمت آخر توضیح irradiance map می رسیم در ادامه بحث آموزش vray به پارامتر HSph.subdivs می رسیم .

HSph.subdivs : در کرکره V-ray::Irradiance map و در قسمت basic
parameters با گزینه های max/min rate آشنا شدید . حالا با یک گزینه ی
دیگر آَشنا می شوید که در کیفیت رندر خروجی نقش زیادی دارد . در دروس گذشته
با تعداد sample ها و اثر آن بر روی صحنه آشنا شدید

حالا هرکدام از این sample ها هر جا که قرار بگیرد از خود پرتوهایی منتشر
می کند ، این نمونه ها با کمک انتشار این پرتو ها میزان روشنایی کلی را
محاسبه می کند و هرچه میزان این پرتو ها زیاد تر باشد کیفیت روشنایی کلی
صحنه بیشتر و بهتر می شود . البته مقدار زیاد این گزینه نیز بر زمان رندر
می افزاید مخصوصا هرچه تعداد sample ها بیشتر باشد .

فرض کنید روی هر sample یک نیم کره قرار دهیم ، و از این نیم کره به تعداد
Subdivision های آن پرتو بتابانیم ، هرچه مقدار HSph.subdivs بیشر باشد
تعدا پرتو ها نیز بیشتر خواهد بود .

نکته : Hsph در آموزش استفاده از وی ری مخفف hemisphere به معنی نیم کره و
subdivs مخفف subdivisions به معنی زیر بخش یا اجزاء فرعی می باشد .

نکته : HSph.subdivs برای کیفیت نمونه هاست و بر روی تعداد نمونه ها اثری ندارد .

نکته : مقدار پیش فرض این گزینه ۵۰ می باشد که کمی زیاد است و زمان رندر را
بالا می برد ، با توجه به صحنه ی خود مقدار بین ۲۰ تا ۵۰ را انتخاب کنید .


Interp.sapmple : مخفف Interpolation samples می باشد . در وی ری علاوه بر
خود sample ها نقاط میان آن ها نیز باید محاسبه شود ، هرچه این مقدار بیشتر
باشد باعث بالا بردن کیفیت رندر در وی ری می شود و کم بودن این مقدار باعث
افت شدید کیفیت رندر می شود .

Clr thresh: مخفف Color threshold می باشد و حساسیت الگوریتم IR به تغغیرات
مقدار تابش می باشد ، مقادیر زیاد باعث کمتر شدن حساسیت و مقادیر کمتر
باعث بیشتر شدن حساسیت و رندر با کیفیت در vray می شود .

Nrm thresh : مخفف Normal threshold می باشد و حساسیت IR به تغییرات سطح
منحنی می باشد هرچه این مقدار بیشتر باشد کیفیت رندر در سطح های دارای
منحنی و گوشه ها با کیفیت تر عمل می کند .

Dist thresh : مخفف Distance threshold می باشد و مقدار بیتر این گزینه
افزایش کیفیت رندر را در پی دارد ، مقدار نمونه ها در فاصله ی بین اجسام را
بیشتر می کند .

Detail enhancement : اگر این گزینه را فعال کنید وی ری تعداد sample ها را
مخصوصا در جاهایی که جزئیات زیاد باشد ، مانند گچ بری روی دیوار و ….
افزایش می دهد ، و در نتیجه زمان رندر را هم به شدت افزایش می دهد و ممکن
است تا چندین برابر زمان عادی طول بکشد ، پس سعی کنید اگر در صحنه هایی که
جزئیات زیاد داشت و با تنظیمات دیگر به نتیجه دلخواه نرسیدید از این گزینه
استفاده کنید .
۷-۱۸-۱۳۹۵ ۰۷:۳۰ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان