[-]
آخرین ارسالی ها
فالور اینستگرام و......
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:1 عمومی General نمایش ها:3 زمان:دیروز
آشنایی با شرکت های پیمانکاری برای ثبت
شروع کننده:kisa آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:32 زمان:دیروز
بررسی دستنبد می بند 3
شروع کننده:mr.mousa آخرین پست توسط:mr.mousa پاسخ ها:0 گوشی‌های تلفن همراه Mobile نمایش ها:21 زمان:۴-۲۶-۱۳۹۷
آموزش افزایش رایگان فالوور و لایک اینستاگرام
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:64 زمان:دیروز
افزایش فالور اینستاگرام
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:92 زمان:دیروز
افزایش ترافیک وب سایت از طربق گوگل
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:1 عمومی General نمایش ها:94 زمان:دیروز
فالور اینستگرام و......
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:1 عمومی General نمایش ها:142 زمان:دیروز
پمپ شناور
شروع کننده:mona76alizadeh آخرین پست توسط:mona76alizadeh پاسخ ها:0 خدمات Services نمایش ها:101 زمان:۴-۱۴-۱۳۹۷
رادیاتور روغن هیدرولیک
شروع کننده:mona76alizadeh آخرین پست توسط:mona76alizadeh پاسخ ها:0 خدمات Services نمایش ها:107 زمان:۴-۱۴-۱۳۹۷
کولر روغن هیدرولیک
شروع کننده:mona76alizadeh آخرین پست توسط:mona76alizadeh پاسخ ها:0 مقالات آموزشی و کاربردی learning articles نمایش ها:90 زمان:۴-۱۴-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موتور تولید روشنایی کلی صحنه Light Catch
نویسنده پیام
amanda آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 2,522
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۵
اعتبار: 1
ارسال: #1
موتور تولید روشنایی کلی صحنه Light Catch
ر این آموزش وی ری با Light Catch آشنا خواهید شد .زیرا برای آموزش
تنظیمات vray برای صحنه های مختلف شما باید با مفاهیم گزینه هایی که در
تنظیمات وی ری موجود است آشنایی داشته باشید.

شما می توانید LC (مخفف Light Catch) را به عنوان جهش اصلی یا فرعی انتخاب
کنید .معمولا از LC برای اینکه هم سرعت خوبی دارد و هم کیفیت مناسبی را
ارائه می دهد ، مورد استفاده قرار میگیرد ، همچنین نسبت به موتورهای دیگر
تنظیمات کمتری نیز دارد .

با توجه اینکه قدرت آن نسبت به IR کمتر است ، به عنوان جهش فرعی استفاده می
شود .و بیشر نیز برای رندرهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. تنظیمات
آن را در شکل زیر می بینید .

ما در یک صحنه آزمایشی ، یک راهرو داریم که سه گوی در آن وجو دارد ، رنگ
Background را سفید قرار دادیم ، و نور محیطی vray را نیز فعال کردیم .

و از IR به عنوان جهش اصلی ، و LC به عنوان جهش فرعی استفاده می کنیم .

حالا صحنه را رندر می کنم، من گزینه show calc.phase را در قسمت LC تیک زدم تا بتوانم مراحل تولید LC را ببینم

سپس از صحنه رندر می گیرم ، وی ری ابتدا جهش فرعی را حساب می کند بعد از محاسبه ی جهش فرعی ، به محاسبه ی جهش اصلی می پردازد .

حالا با تنظیمات LC آَشنا خواهید شد که بتوانید کیفیت کار خود را بهتر کنید .

Subdivs :برای ایجاد نمونه ها می باشد ، هرچه این عدد بیشتر باشد نمونه های
بیشتری تولید خواهد شد و در نهایت کیفیت خروجی بهتر خواهد بود.در رندر زیر
نمونه های تولیدی برای مقدار ۵۰ را می بینید.

نکته:برای اینکه نمونه ها را بتوانید ببینید باید قسمت مشخص شده در عکس را
تیک بزنید فقط دقت داشته باشید با علامت زدن این گزینه تصویر نهایی ایجاد
نخواهد شد و فقط نمونه ها را خواهید دید :

در نحوه استفاده از وی ری توصیه می شود که برای صحنه های کوچک داخلی عددی
بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ و صحنه های بزرگ عددی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ را قرار بدهید .

Sample size : با تعداد نمونه ها آشنا شدید،تیک مربوط به نمایش sample ها
را بر می دارم و با تعداد ۲۰ sample و سایز ۰٫۱ رندر خروجی را می
بینید.همچنین در قسمت Reconstruction parameters گزینه ی روبروی filter بر
روی None قرار دهید تا بتوانید محدوده ی نمونه ها راببینید.در رندر وی ری،
من هم جهش اصلی و هم جهش فرعی را بر روی LC قرار دادم .

طبیعتا هرچه اندازه نمونه ها کوچکتر باشد کیفیت تصویر بهتر و همچنین زمان
بیشتری می برد، اما این اندازه متغییر بوده و و معمولا به تعداد نمونه ها و
و همچنین Scale نیز مربوط می شود .در واقع وقتی اندازه نمونه را ۰٫۰۲ می
گذارید ، وی ری هر نمونه را ۲ درصد اندازه واقعی تصویر در نظر می گیرد اما
به شرطی که تعداد نمونه ها کافی باشد وگرنه اندازه نمونه ها را آنقدر بزرگ
می کند تا کل تصویر را پوشش دهد (اندازه کوچکتر نمونه = کیفیت بهتر)

Scale را برای صحنه های ثابت بر روی Screen و برای صحنه های متحرک و انیمیشن بر روی World قرار دهید .

Interp.sample :در قسمت Reconstruction parameters اگر filter بر روی None
نباشد گزینه Interp.samples فعال می شود و برای مقدار بیش از ۱ ، نمونه ها
بیشتر در هم ادغام می شوند که این کار باعث می شود نمونه ها به اصطلاح در
هم ادغام شوند ، و این کار باعث بالا رفتن کیفیت رندر می شود .

شما لازم نیست تا این حد تغییرات در کار خود ایجاد کنید ، نکاتی که در زیر
می آید را رعایت کنید رندر قابل قبولی را ارائه خواهید داد.

نکته های کلیدی آموزش vray

به طور کلی مطالب مهم این آموزش را که باید فرا بگیرید دوباره ذکر می کنم:

• از LC به عنوان جهش فرعی استفاده کنید

• LC بیشتر مناسب صحنه های داخلی می باشد

• Subdivs را برای صحنه های بزرگ بین ۱۰۰۰-۱۲۰۰ قرار دهید و برای صحنه های کوچک بین ۲۰۰۰-۲۵۰۰

• sample size مقدار کمتر آن باعث افزایش کیفیت می شود ، مقدار مناسب ان همان مقدار پیش فرض است

• در قسمت scale گزینه screen برای صحنه های ثابت و گزینه World برای صحنه های متحرک مناسب می باشد .

• با افزایش مقدار Inter p.sample صحنه هموار تر رندر می شود و لکه ها کاهش پیدا می کند .
۷-۱۸-۱۳۹۵ ۰۷:۳۱ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان