[-]
آخرین ارسالی ها
فالور اینستگرام و......
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:1 عمومی General نمایش ها:3 زمان:دیروز
آشنایی با شرکت های پیمانکاری برای ثبت
شروع کننده:kisa آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:32 زمان:دیروز
بررسی دستنبد می بند 3
شروع کننده:mr.mousa آخرین پست توسط:mr.mousa پاسخ ها:0 گوشی‌های تلفن همراه Mobile نمایش ها:21 زمان:۴-۲۶-۱۳۹۷
آموزش افزایش رایگان فالوور و لایک اینستاگرام
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:64 زمان:دیروز
افزایش فالور اینستاگرام
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:92 زمان:دیروز
افزایش ترافیک وب سایت از طربق گوگل
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:1 عمومی General نمایش ها:94 زمان:دیروز
فالور اینستگرام و......
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:1 عمومی General نمایش ها:142 زمان:دیروز
پمپ شناور
شروع کننده:mona76alizadeh آخرین پست توسط:mona76alizadeh پاسخ ها:0 خدمات Services نمایش ها:101 زمان:۴-۱۴-۱۳۹۷
رادیاتور روغن هیدرولیک
شروع کننده:mona76alizadeh آخرین پست توسط:mona76alizadeh پاسخ ها:0 خدمات Services نمایش ها:107 زمان:۴-۱۴-۱۳۹۷
کولر روغن هیدرولیک
شروع کننده:mona76alizadeh آخرین پست توسط:mona76alizadeh پاسخ ها:0 مقالات آموزشی و کاربردی learning articles نمایش ها:90 زمان:۴-۱۴-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پیاده سازی ITIL
نویسنده پیام
mahroo456 آفلاین
Junior Member
**

ارسال‌ها: 22
تاریخ عضویت: شهر ۱۳۹۶
اعتبار: 0
ارسال: #1
پیاده سازی ITIL
پیاده سازی چهارچوب اجرایی مدیریت فناوری اطلاعات بر اساس بهروش ITIL

در دوره انقلاب فناوری اطلاعات، این فناوری دیگر منحصر به مجموعه‌ای از ابزارهای تسهیل کننده فعالیت نیست. امروزه فناوری اطلاعات یکی از توانمندسازهای اصلی فرایندهای حساس کسب و کار می‌باشد. بنابراین، خدمات فناوری اطلاعات بایستی به گونه‌ای طراحی شوند که در برابر تغییرات سریع نیازهای کسب و کار منعطف و کارامد باشند.

چارچوب مدیریت خدمات فناوری اطلاعات پیاده سازی ITIL شامل مجموعه‌ای از بهروش‌ها برای مدیریت سازمان‌های فناوری اطلاعات با هدف ارائه ارزش برتر به کسب و کار مشتریان می‌باشد. در دو دهه گذشته، چارچوب ITIL پرکاربردترین مجموعه راهنما در پیاده سازی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات با محوریت کسب و کار بوده است.این چارچوب شامل 5 فاز می‌باشد که جوانب مختلف راهبردی، طراحی و عملیاتی را در ارائه خدمات فناوری اطلاعات پوشش می‌دهد.
هوش تجاری یا هوشمندی کسب و کار (BI)

هوش تجاری یا هوشمندی کسب‌ و کار (Business Intelligence) که به اصطلاح BI خوانده می‌شود، به فرآیند تبدیل داده‌های خام به اطلاعات تجاری و مدیریتی گفته می‌شود که به مدیران سازمان کمک می‌کند تا تصمیمات خود را سریع‌تر و بهتر اتخاذ کنند و بر اساس اطلاعات صحیح، عملکرد درست و سنجیده‌ای از خود نشان دهند.

به کمک سامانه هوش تجاری می‌توان کاوش و تحلیل اطلاعات را ساده نمود.
چرا هوش تجاری؟

امروزه با اطمینان کامل می‌توان ادعا کرد که استفاده از سامانه هوش تجاری (BI) می‌تواند قدرت رقابت‌پذیری یک سازمان را افزایش دهد و از دیگر سازمان‌ها متمایز نماید.

این راه‌حل این امکان را به سازمان‌ها می‌دهد تا با به‌کارگیری اطلاعات موجود از مزایای رقابتی و پیشرو بودن بهره‌برداری نمایند. این راه امکان درک بهتر تقاضاها و نیازمندی‌های مشتریان و مدیریت ارتباط با آنان را میسر می‌سازد. این راه‌حل این امکان را به سازمان‌ها می‌دهد تا بتواند تغییرات مثبت یا منفی را حس کنند.

در حال حاضر سازمان‌های پیشتاز در جهان صحبت از ERP ، CRM و … نمی‌کنند بلکه رویکرد آن‌ها به سمت BI رفته است. سازمان‌ها به دنبال بهینه‌سازی فرآیندها از طریق ارزیابی و بهبود عملکرد خود و زیرمجموعه‌های وابسته به خود می‌باشند.

افزایش کارایی عملکرد آنچه سرمایه‌گذاری شده، اهمیت بیشتری پیداکرده است. در عصر اطلاعات، سازمانی که اطلاعات صحیح در اختیار دارد، دارای قدرت می‌باشد.

هر سازمان و شرکتی که از این قدرت بهره‌مند باشد، در صنعت و حرفه خود در مقایسه با رقبا از جایگاه متمایزی برخوردار می‌گردد. سازمان‌ها و شرکت‌ها، با سرعت حرکت و تغییر می‌کنند. اخذ اطلاعات صحیح در زمان صحیح اساس و پایه این سازمان‌ها است.

در سازمانی که BI در آن بکار گرفته می‌شود، مدیران می‌توانند اطلاعات هزینه‌ها را از داخل سازمان استخراج نمایند و بدانند که هزینه‌ها چه هستند و تصمیم‌هایی برای کاهش و حذف آن‌ها بگیرند. تغییرات آینده را پیش‌بینی کنند و برای مسائل خود راه‌حلی مناسب داشته باشند.

سرانجام، سایر اطلاعات مدیریتی برای تصمیم‌گیری در سازمان‌ها نیز وجود دارد که نیاز به تحلیلی برای تصمیم‌گیری دارد، مثل اطلاعاتی در حوزه مأموریت اصلی سازمان، اطلاعات منابع انسانی، اطلاعات تولید و ساخت، اطلاعات خدمات ارائه‌شده، فروش و …

تکنولوژی BI راه‌حلی برای به‌کارگیری این اطلاعات و ایجاد هوشمندی در مدیران می‌باشد که آگاهانه تصمیم‌گیری نمایند و تصمیم آنان مبنی بر واقعیات و درک آگاهانه آنان از تغییرات فعلی و آتی و استفاده از سوابق در سازمان باشد.

سازمان‌ها در جستجوی روش‌هایی ساده، برای دستیابی به اطلاعات کلیدی از میان حجم انبوهی از اطلاعات بوده تا با تحلیل آن‌ها، عملکرد سازمان را اندازه‌گیری و با اتخاذ تصمیمات مناسب و به‌موقع افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های سازمان را برنامه‌ریزی نمایند.

سامانه هوش تجاری و داشبورد مدیریتی سان، سامانه‌ی مدیریتی جامع است که به‌منظور تسهیل در گزارش‌ KPI سازمان‌ها مبتنی بر هوش تجاری ساخته‌شده است. عملیات درون این سامانه شامل تحلیل داده‌ها، استخراج KPI سازمان، یکپارچه‌سازی اطلاعات و نمودارهای مدیریتی است.
۱۲-۳-۱۳۹۶ ۱۱:۵۵ صبح
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان