[-]
آخرین ارسالی ها
زیان صنعت تایر از واردات بی ضابطه// تعرفه واردات تایر نباید کاهش یابد
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:5 زمان:دیروز
لوازم یدکی اصل با برچسب اطمینان //اصالت قطعات یدکی رادر سامانه «اصل بخرید» تشخیص دهی
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:8 زمان:دیروز
خرید آنلاین میوه
شروع کننده:eh3an2010 آخرین پست توسط:eh3an2010 پاسخ ها:0 طراحی سایت Web design نمایش ها:17 زمان:۱۱-۲۴-۱۳۹۷
رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور// مشکلی در بازار تایر و روغن موتور نیست
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:19 زمان:دیروز
همزمان با دهه مبارک فجر طرح همراه با مشتریان در نمایندگی‌های ایساکو کلید خورد
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:18 زمان:دیروز
قطعه‌‌سازان به‌زودی با ارتش وارد مذاکره می‌شوند
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:32 زمان:دیروز
تعمیرگاهی به وسعت یک شهر//اولین نسخه اپلیکیشن اتواَپ منتشر شد
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:36 زمان:دیروز
ایرانول روغن موتورسیکلت«موتورو» به بازار عرضه کرد
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:37 زمان:دیروز
ضرورت استفاده خودروسازان از ظرفیت قطعه‌سازان داخل
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:28 زمان:دیروز
لزوم نظارت سازمان حمایت بر بازار لوازم یدکی// قیمت لوازم یدکی 20درصد کاهش یافت
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:38 زمان:دیروز
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان موتورسیکلت متوقف شد
نویسنده پیام
amanda آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 2,959
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۵
اعتبار: 1
ارسال: #1
فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان موتورسیکلت متوقف شد
اتوپارت پرس:
رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت از توقف فعالیت بسیاری از
تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت خبر داد و اظهار کرد: «آن دسته از
تولیدکنندگانی که هنوز در حال فعالیت هستند تنها با 20 الی 25 درصد ظرفیت
خود مشغول به کار هستند.»

ماشاالله قاسمی‌نژاد رائینی با بیان اینکه به نظر می رسد دیگر صنعت
موتورسیکلت در لیست اولویت ها و سیاست های دولت و وزارت صمت قرار ندارد و
آنقدر دغدغه های دیگری دارند که صنعت موتورسیکلت برایشان مهم نیست، افزود:
«تصور می‌کنم با این وضعیتی که وجود دارد صنعت موتورسیکلت اعم از تولید
موتورسیکلت و تولید قطعات آن تعطیل شده است زیرا هم تولید موتورسیکلت و هم
تولید قطعات از سوی تولیدکنندگان متوقف شده است.»

وی در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه قطعه‌سازی، با اشاره به اینکه هر
کیلو نیکل 500 هزارتومان در بازار قیمت دارد، ادامه داد: «در حالی‌که اگر
قیمت جهانی نیکل را نگاه کنیم، بالاترین قیمتی که وجود دارد 20 دلار است.
اگر شما با دلار 15 هزار تومانی هم آن را خریداری کنید، 300 هزار تومان می
شود اما تولید کننده امروز باید آن را در بازار با قیمت 500 هزار تومان
تهیه کند. این گونه که مشخص است خانه از پای بست ویران است.»

قاسمی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط سندیکای قطعه
سازان توان تامین قطعات بدنه موتورسیکلت را برای تولید کنندگان دارد، تصریح
کرد: «آن زمان که سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت، آمادگی خود را جهت تامین
قطعات بدنه موتورسیکلت‌های تولید داخل با استانداردهای جدید به انجمن و
وزارت صمت اعلام کرد منوط به این موضوع بود که موتورسیکلت‌سازان از پس
تامین انجین و آن 40 الی 50 درصد قطعاتی که از خارج کشور تامین می شود بر
بیایند اما عملا آن ها هم نتوانستند نیاز تولید خود را تامین کنند.»

وی تاکید کرد: «تولید تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت تنها به رفع نیاز
بازار محدود شده است و تولید آن‌هایی که وابسته با کارخانه های تولید
موتورسیکلت بودند چند ماه است که متوقف شده است.»

رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت در رابطه با معافیت ترخیص
قطعات موتورسیکلت از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی، با بیان اینکه هنوز این
اتفاق نیافتاده و بیشتر این موضوع تبلیغاتی بوده است، چون تا به امروز خبری
از عملیاتی شدن آن به گوش نمی‌رسد، تصریح کرد: «آنقدر مشکلات دولت زیاد
است که این روز ها نگاه دولت تنها به تامین مایحتاج ضروری مردم کشور است.
جامعه موتورسیکلت سواران کشور تنها شاید 5 الی 10 درصد از مردم باشد و برای
همین این صنعت در اولویت قرار نگرفته است.»

قاسمی‌نژاد با تاکید براینکه فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات
موتورسیکلت متوقف شده و آن هایی که هنوز در حال فعالیت هستند تنها با 20
الی 25 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند که تنها برای رفع نیاز بازار و
تقاضایی که برای موتورسیکلت سواران در بازار وجود دارد است، توضیح داد:
«این موضوع بستگی به نوع قطعه هم دارد. به طور مثال اگر باک موتورسیکلت‌ها
سوراخ شود، موتورسیکلت دچار حریق و آتش‌سوزی می‌شود؛ بنابراین صاحب آن
نمی‌تواند برای جوش دادن آن اقدام کند و مجبور است آن را خریداری کند. اما
قطعه ای که باب ضرورت ندارد تولید آن به صرفه نیست.»

وی بزرگترین مشکل قطعه‌سازان را گرانی مواد اولیه و بالا دستی دانست و
تاکید کرد: «از سویی هنگامی که قیمت تولید و محصول نهایی بالا می‌رود،
تقاضا در بازار کم می‌شود و از سویی ارز مورد نظر نیز در اختیار تولید
کننده قرار نمی‌گیرد در حالی که ارز نیمایی شامل حال آنها می‌شود اما برای
گرفتن آن مدام پاسکاری می‌شوند.»

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress
۷-۱۲-۱۳۹۷ ۰۵:۳۷ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان