[-]
آخرین ارسالی ها
ایران خودرو و سایپا تا پایان سال هر روز فروش فوری دارند
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
یادداشت عمادالدین جعفری : ورود لادا به ایران؛ آزمون و خطا این‌بار برای روس‌ها
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
استیضاح وزیر صمت در دستور کار قرار گرفت
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
قیمت روز انواع تیغه برف پاک‌کن در بازار امروز+جدول در لینک وب سایت
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
عرضه قطعات تقلبی به بازار کاهش یافت
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
راه‌حل پیشنهادی نوسازی ناوگان خودرو سنگین؛ خودروهای سنگین ۵ساله اروپایی وارد کنیم
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:3 زمان:امروز
آنچه درباره روغن هیدرولیک خودرو باید بدانید
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
ویپ (VoIP) چیست؟
شروع کننده:mahroo456 آخرین پست توسط:lolebazkonitehranpars پاسخ ها:1 امنیت و شبکه Security and network نمایش ها:545 زمان:۱۲-۲-۱۳۹۷
پارامترهای trust flow و citation flow در بهینه سازی سایت
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:lolebazkonitehranpars پاسخ ها:2 امنیت و شبکه Security and network نمایش ها:691 زمان:۱۲-۲-۱۳۹۷
آشنایی با بوستر پمپ چرخ دنده ای
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:lolebazkonitehranpars پاسخ ها:1 مقالات آموزشی و کاربردی learning articles نمایش ها:740 زمان:۱۲-۲-۱۳۹۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
واردات لاستیک بایاس (نخی) آزاد شد
نویسنده پیام
amanda آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 2,986
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۵
اعتبار: 1
ارسال: #1
واردات لاستیک بایاس (نخی) آزاد شد
اتوپارت پرس: معاون حمل و
نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آزاد شدن واردات لاستیک بایاس
(نخی) که تا پیش از این از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت با هدف حمایت از
تولید داخل ممنوع بود، خبر داد و افزود: «اگرچه لاستیک های رادیال (سیمی)
از قدرت، طول عمر و کیفیت بیشتری برخوردارند و وزارت صمت قبلا واردات آنها
را آزاد کرده بود، اما واردات لاستیک‌های نخی نیز با توجه به نزدیک شدن به
فصول سرد سال و کاهش خطرات احتمالی این نوع لاستیک‌ها که قبلا در فصول گرم
سال دیده می شد، آزاد شده است.»

داریوش امانی با تأکید بر اینکه بازار لاستیک با اجرای این تمهیدات
متعادل خواهد شد، افزود: «با تدبیر دولت، لاستیک جزء کالاهای اساسی قرار
گرفت و از این پس با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات آن انجام می‌شود؛ همچنین با
مصوبه دولت، تعرفه گمرکی واردات لاستیک ۲۱ درصد کاهش یافته و از ۲۶ درصد به
۵ درصد رسیده است.»

وی با بیان اینکه همچنین اختلافات اداری میان وزارت صمت و گمرک در قضیه
واردات لاستیک برطرف شد و کسانی که قبلا لاستیک وارد کرده بودند، توانستند
با دستور معاون اول رئیس جمهور، بخش زیادی از بار خود را از گمرک ترخیص
کنند، ادامه داد: «با توجه به اینکه قرار بود تعرفه واردات لاستیک به ۵
درصد کاهش یابد، گمرک به واردکنندگان اعلام کرده بود اگر می خواهید می
توانید لاستیک را با تعرفه ۵ درصد (تا قبل از تصویب در دولت و ابلاغ به
دستگاه های ذی ربط) ترخیص کنید. اما واردکنندگان باید تعهد محضری بدهند اگر
این کاهش تعرفه به تصویب هیئت دولت نرسید، مابه التفاوت تعرفه ۵ تا ۲۶
درصدی را پرداخت کنند.»

امانی افزود: «از سوی دیگر واردکنندگان می گفتند اگر بار ترخیص شود، ما
مجبوریم آن را بر اساس تعرفه ۵ درصدی قیمت گذاری کنیم و به فروش برسانیم.
بنابراین اگر کاهش تعرفه به تصویب دولت نرسد، ما چگونه می توانیم مابه
التفاوت آن را از مصرف کننده نهایی دریافت کرده و به گمرک پرداخت کنیم؟ از
همین رو معاون اول رئیس جمهور به موضوع ورود کرد و دستور ترخیص برخی اقلام
لاستیک را تا قبل از تصویب کاهش تعرفه در دولت صادر کرد.»

به گفته معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تا کنون
بخش زیادی از لاستیک های رسوب کرده در گمرکات بنادر بوشهر و شهید رجایی
ترخیص و وارد بازار شده است.

وی در خصوص لاستیک‌های دریافتی از سازمان اموال تملیکی، اعلام کرد: «۱۴
هزار حلقه لاستیک هم از سازمان اموال تملیکی به سازمان راهداری تحویل گردید
و از سوی این سازمان با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان نرخ گذاری و طی
روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته توزیع شد.»

امانی در توضیح یکی دیگر از اقداماتی که برای جبران کمبود لاستیک انجام
شد، گفت: «تا پیش از این افراد خاصی که تحت حمایت انجمن واردکنندگان تایر
بودند می توانستند لاستیک وارد کنند و اگر افرادی غیر از اینها می خواستند
اقدام به واردات لاستیک کنند حتی اگر توان مالی هم داشتند، نمی توانستند؛
از سوی دیگر بارها در بسیاری از شهرستان ها از ما خواسته شده بود که با
توجه به کمبود لاستیک در این شهرستان ها و وجود سرمایه گذارانی که می
توانند کمبود لاستیک آن شهر را با واردات جبران کنند، مجوز واردات تایر به
آنها هم داده شود که این مصوبه اخیرا تأیید و به سازمان راهداری و دیگر
دستگاه های مربوطه، جهت رفع انحصار واردات لاستیک ابلاغ شده است و هر فردی مایل باشد، می تواند اقدام به واردات لاستیک کند.»

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress
۷-۱۴-۱۳۹۷ ۰۶:۱۲ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان