[-]
آخرین ارسالی ها
برای ایدرو، سازمان توسعه تجارت و ایمیدرو سرپرست تعیین شد
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:17 زمان:دیروز
نامه سرگشاده انجمن همگن قطعه‌سازان به رئیس‌جمهوری منتشر شد
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:33 زمان:دیروز
قطعه‌سازان مشکلی برای تامین خط تولید و بازار ندارند
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:21 زمان:دیروز
با راهکارهای پیشگیرانه از خالی شدن باتری خودرو جلوگیری کنید
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:27 زمان:دیروز
کیفیت خدمات پس‌از فروش به مهمترین معیار انتخاب خودرو تبدیل شد
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:41 زمان:دیروز
بازی با تخفیف‌های زیرفاکتور روغن موتور را 15درصد گران کرد
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:40 زمان:دیروز
توقف تدریجی فعالیت واحدهای قطعه سازی خودرو
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:57 زمان:دیروز
برخورد جدی دولت با احتکار کنندگان تایر
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:55 زمان:دیروز
بی‌میلی خودروسازان به اعلام ارقام دقیق طلب قطعه‌سازان
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:158 زمان:دیروز
زیان 20هزار میلیارد تومانی عملکرد شورای رقابت در صنعت خودرو
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:158 زمان:دیروز
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تولید پلتفرم ملی حرفی جذاب که توجیه اقتصادی ندارد
نویسنده پیام
amanda آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 2,681
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۵
اعتبار: 1
ارسال: #1
تولید پلتفرم ملی حرفی جذاب که توجیه اقتصادی ندارد
اتوپارت پرس: مشاور انجمن خودروسازان ایران با بررسی مشکلات خودروسازان و
صنعت خودرو کشور، با اشاره به اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان در
دستگاه‌های اجرایی دولتی، اعلام کرد: «این قانون مصوب، در تمام دستگاه‌های
دولتی اجرا می‌شود. ولی چون صنعت خودرو دولتی نیست، شامل حال مدیران این صنعت نمی‌شود.»

داوود میرخانی‌رشتی در خصوص جایگزینی برخی معاونین وزارت صمت که افراد
تاثیرگذار و با تجربه‌ای هستند، گفت: «این مساله تاثیر کوتاه مدتی خواهد
داشت. بدیهی است فرد و مدیر جدید خردمند قطعا از افراد دارای تجربه به
عنوان مشاور رسمی و یا غیررسمی استفاده خواهد کرد. ضمن اینکه تعداد افراد
متخصص و باتجربه در سازمان‌های متبوعه کم نیست.»

وی در خصوص امکان حفظ تیراژ خودرو توسط خودروسازان در شرایط تحریم اظهار
کرد: «ممکن است برخی ملاحظات و محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی از بیرون به
خودروساز تحمیل شود که خودروساز قادر به کنترل و مدیریت این امور نباشد.
امروز هیچکدام از صنایع کشور 100درصد خوداتکا نبوده و نیازمند گشایش اعتبار
و تامین برخی مواد اولیه از خارج هستند. درحوزه خودرو نیز در صورتی‌که با
کمبود ارز یا تاخیر در تامین ارز مواجه باشیم، حفظ تیراژ مشکل بوده و ممکن
است با کاهش تیراژ مواجه شویم.»

میرخانی‌رشتی در خصوص امکان تولید پلتفرم ملی گفت: «صحبت در مورد تولید
پلتفرم ملی در شرایط فعلی تحریمها بی‌معنا است. چراکه اولا ارتباط ما با
شرکت‌های صاحب فناوری قطع است و دوم اینکه پلتفرم ملی
زمانی معنا دارد که قادر به تولید و فروش حداقل 5 میلیون از چند محصول
مرتبط، آن هم در یک بازه زمانی حداکثر 5 ساله باشیم. سوم اینکه امکان تامین
تسهیلات بانکی دراز مدت با نرخ 3 – 2 درصد باید وجود داشته باشد و چهارم
اینکه شبکه قطعه و مجموعه‌ساز ما بتوانند ظرف یکسال تیراژ تولید را به 100
هزار برسانند. در حالی‌که طبق تجربه تاریخی، 8 تا 10 سال طول می‌کشد تا
بتوان تیراژ محصول جدید را به 100 هزار دستگاه رساند.»

وی افزود: «برای تولید یک پلتفرم باید سرمایه‌گذاری هنگفتی به منظور
تامین تجهیزات، ماشین‌آلات و دانش فنی و... صورت گیرد. پس لازم است حداقل
چند میلیون نسخه از آن ظرف مدت مثلا 5 تا 10 سال فروخته شود. اما کشش بازار
ما در این حد نیست. بنابراین صحبت از تولید پلتفرم ملی یک حرف قشنگ و جذاب
مورد پسند مسئولین است، ولی اجرای این امر صرفه و توجیه اقتصادی ندارد.»

میرخانی‌رشتی تصریح کرد: «هر تصمیمی که اتخاذ می‌شود باید توجیه و صرفه
اقتصادی داشته باشد. اینکه کشوری مانند ترکیه به تولید پلتفرم ملی ورود
نمی‌کند به دلیل عدم صرفه اقتصادی است، زیرا امکان برگشت سرمایه‌گذاری
انجام شده، ظرف مدت مثلا 3 تا 5 سال وجود ندارد. بنابراین صحبت از توسعه
پلتفرم داخلی از نظر سیاسی و تبلیغ اجتماعی و خوشایند مردم و مسئولین خوب
است اما مقرون به صرفه نبوده و توجیه اقتصادی ندارد.»
۸-۱۹-۱۳۹۷ ۰۵:۵۹ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان