[-]
آخرین ارسالی ها
اختصاصی اتوپارت پرس : قیمت جدید قطعات خودرو این هفته اعلام می‌شود
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
خبر اختصاصی اتوپارت پرس : دولت حمایت نکند صنعت خودرو از بین می‌رود
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
خبر اختصاصی اتوپارت پرس : 140 هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی بیکار شده‌اند
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
اختصاصی اتوپارت پرس : هدف تحریم‌ها بیکار شدن کارگران ایرانی است
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
هشت قدم برای تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
اگر در کولاک و برف داخل خودرو محبوس شدید این توصیه ها را جدی بگیرید
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
بر اساس آمار تولید خودرو در آبانماه تولید خودر هفتاد و پنج درصد کاهش یافت
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
تکذیب خبر احتکارلاستیک، کنترل قیمت لاستیک در گرو نظارت اتحادیه است
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
پذیرش خودرو در شیفت عصر نمایندگی‌های مجاز ایران‌خودرو
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
ترخیص نشدن قطعات ، خدمات پس از فروش خودرو را تعطیل می‌کند
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:35 زمان:امروز
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طرح اسقاط خودروهای سنگین با موانع جدی روبه‌رو است
نویسنده پیام
amanda آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 2,767
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۵
اعتبار: 1
ارسال: #1
طرح اسقاط خودروهای سنگین با موانع جدی روبه‌رو است
اتوپارت پرس: حدود سه ماه دیگر، طرح ابر پروژه اسقاط خودروهای سنگین
یکساله می‌شود. در طرح یاد شده قرار بود 202 هزار دستگاه خودروی فرسوده
سنگین تا پایان دولت دوازدهم از رده خارج شوند. در حال حاضر با توجه به
شرایط حاکم براقتصاد کشور، این طرح به کندی پیش می‌رود.

علت این کندی سرعت را می‌توان از طرفی عدم‌تخصیص اعتبارهای لازم برای این طرح و ازطرفی دیگر افزایش قیمت خودروهای سنگین
دانست. براساس آمارهای ارائه شده، در‌حالی‌که در زمان آغاز این طرح یک
اتوبوس نو، قیمتی برابر با 700 میلیون تومان داشت، در حال حاضر به علت
نوسانات نرخ ارز و همچنین بازگشت تحریم‌ها، قیمت این اتوبوس به بیش از 2
میلیارد تومان افزایش یافته است.

در این زمینه روز گذشته مسعود تجریشی، معاون محیط ‌‌زیست انسانی سازمان
حفاظت محیط‌‌ زیست، عنوان کرد: «باید در شرایط حاضر که اعتبارات لازم برای
نوسازی ناوگان در اختیار نیست، راه‌های دیگر امتحان شود.»

وی هم‌چنین ادامه داد: «یکی از آن راه‌ها، توجه به بازسازی به جای
نوسازی خودروهای فرسوده است. برای تحقق این مساله باید به بحث معاینه فنی
خودروهای سبک و سنگین توجه ویژه کرد. طرح اسقاط خودروهای سنگین بهمن‌ماه
سال گذشته در راستای کاهش آلودگی هوا از سوی حسن روحانی رئیس‌جمهور رونمایی
شد. همانطور که عنوان شد این طرح هم‌اکنون با موانع جدی روبه‌رو است.»

تجریشی در پایان با اشاره به راه دیگر اضافه کرد: «یکی دیگر ازموانع
اجرای این طرح عدم‌شناسایی خودروهای سنگین فرسوده است که بانک اطلاعاتی
خودروهای سنگین در وزارت راه و بانک اطلاعاتی خودروهای سبک در وزارت کشور
است. بنابراین یکپارچه نبودن این دو بانک اطلاعاتی مانع از شناسایی
خودروهای فرسوده می‌شود.»
۸-۲۸-۱۳۹۷ ۰۴:۰۵ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان