[-]
آخرین ارسالی ها
اختصاصی اتوپارت پرس : قیمت جدید قطعات خودرو این هفته اعلام می‌شود
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
خبر اختصاصی اتوپارت پرس : دولت حمایت نکند صنعت خودرو از بین می‌رود
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:4 زمان:امروز
خبر اختصاصی اتوپارت پرس : 140 هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی بیکار شده‌اند
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
اختصاصی اتوپارت پرس : هدف تحریم‌ها بیکار شدن کارگران ایرانی است
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
هشت قدم برای تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
اگر در کولاک و برف داخل خودرو محبوس شدید این توصیه ها را جدی بگیرید
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:1 زمان:امروز
بر اساس آمار تولید خودرو در آبانماه تولید خودر هفتاد و پنج درصد کاهش یافت
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
تکذیب خبر احتکارلاستیک، کنترل قیمت لاستیک در گرو نظارت اتحادیه است
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
پذیرش خودرو در شیفت عصر نمایندگی‌های مجاز ایران‌خودرو
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:2 زمان:امروز
ترخیص نشدن قطعات ، خدمات پس از فروش خودرو را تعطیل می‌کند
شروع کننده:amanda آخرین پست توسط:amanda پاسخ ها:0 عمومی General نمایش ها:35 زمان:امروز
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تحریم بهانه حذف قطعات خودرو نشود حذف آپشن‌ها از خودروهای داخلی پیگیری شود
نویسنده پیام
amanda آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 2,767
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۵
اعتبار: 1
ارسال: #1
تحریم بهانه حذف قطعات خودرو نشود حذف آپشن‌ها از خودروهای داخلی پیگیری شود
اتوپارت پرس: هر چند رئیس سازمان ملی استاندارد حذف دو قطعه ایمنی خودروها یعنی ایربگ و ترمز ‌ای‌بی‌اس
را به دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی، تکذیب کرد با این حال، یکی از
خبرگزاری‌های کشور دو روز پیش در گزارشی از تحویل خودروهای ثبت نامی بدون
ایربگ یا بالابر برقی با موافقت مشتریان خبر داده بود.

در این گزارش تاکید شد در برخی نمایندگی‌ها، مشتریان به‌خصوص آنهایی که
خودروی ثبت‌نامی خود را برای گذران زندگی با فوریت می‌خواهند، با اخذ
رضایت‌نامه محصول خود را بدون ایربگ تحویل می‌گیرند. در این بین اگرچه
سازمان ملی استاندارد واکنشی به ادعای این خبرگزاری نشان نداد، اما پیش از
این نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد حذف ایربگ
و ترمز ای‌بی‌اس خودروها را دروغ محض خوانده بود. این مقام مسوول همچنین
یادآوری کرده بود که حتی در دوره تحریم‌های اولیه هسته‌ای در سال‌های ۹۰ و
۹۱ نیز این دو قطعه ایمنی در خودروها استفاده می‌شد و خودروسازان هیچ مشکلی
در تامین آن نداشتند. به این ترتیب اگر چه رئیس سازمان ملی استاندارد حذف
این قطعات را از محصولات تولیدی خودروسازان تکذیب کرده اما آنچه مشخص است
دو سیستم ایمنی خودروهای داخلی که از سال ۹۰ از سوی سازمان ملی استاندارد
نصب آنها اجباری شد، محصولاتی وارداتی هستند و داخلی‌سازی آن با توجه به
گستردگی خودروهای تولیدی به‌طور جدی دنبال نشده است.

در هر صورت با توجه به اعمال تحریم‌ها و به همراه آن مشکلاتی که در نقل و
انتقالات پولی پدید آمده بعید نیست که از میزان واردات این دو سیستم ایمنی
خودروهای تولیدی کاسته شود. در این بین هر چند برخی مسوولان سازمان ملی
استاندارد عنوان کردند که خودروهای فاقد این دو سیستم ایمنی مجوز
شماره‌گذاری دریافت نخواهند کرد، اما به نظر می‌رسد که مراجع نظارتی باید
حذف برخی قطعات یا آپشن‌ها را از خودروهای تولیدی به شدت پیگیری کنند. در
تحریم‌های اولیه هسته‌ای اگر چه آپشن‌های ایمنی خودروها حذف نشد، اما برخی
خودروسازان به دور از چشم مراجع نظارتی اقدام به حذف برخی از قطعات همچون
بالابر برقی یا سیستم‌های صوتی می‌کردند، حال آنکه هزینه قطعات حذف شده را
از مشتری می‌گرفتند.
۹-۱۵-۱۳۹۷ ۰۳:۴۴ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان